Kenniscentrum Kind en Scheiding 2021 in cijfers
Gepubliceerd op: 28 januari 2022
2021.. het jaar waarin het onderzoek naar de meerwaarde van het Kenniscentrum Kind en Scheiding werd gepresenteerd tijdens het online inspiratiecafé Scheiden op de Dag van de Scheiding. Een jaar waarin er in totaal 2725 contacten zijn geweest met de medewerkers van het kenniscentrum tijdens de spreekuren, via mail, app en telefoon. Dit zijn 756 contacten meer dan in 2020 en in vergelijking met 2018 is het viereneenhalf keer zoveel. Kortom.. een jaar om trots op te zijn!
Aantal contacten per maand
In onderstaande tabel staat het aantal contacten per maand in 2021 weergegeven. Ten opzichte van 2020 zien wij een stijging van tussen de 44 en 123 contacten per maand. In december was dit jaar het aantal contacten hoog, ondanks de lockdown.
2021
Maand | Jan | Feb | Mrt | Apr | Mei | Jun | Juli | Aug | Sep | Okt | Nov | Dec |
Aantal | 237 | 268 | 265 | 266 | 209 | 256 | 183 | 86 | 305 | 214 | 256 | 180 |
Overzicht soort contacten
De spreekuren hebben in 2021 deels online en deels op locatie plaats gevonden, afhankelijk van de gestelde maatregelen rondom COVID-19. We zien een flinke toename van het aantal spreekuur contacten. Het aantal mailcontacten is ook behoorlijk toegenomen in verhouding met stijgingen in de voorgaande jaren.
Soort contact | Spreekuur | Telefonisch | | App |
2021 | 258 | 1215 | 1186 | 66 |
Wie heeft er contact opgenomen
Net als voorgaande jaren worden de meeste contacten met het Kenniscentrum Kind en Scheiding gelegd door ouders en professionals. Bij beide groepen is opnieuw een grote stijging zichtbaar. In 2021 heeft er één kind zelf contact opgenomen met het Kenniscentrum Kind en Scheiding. Bij het netwerk, de omgeving van de gescheiden gezinnen, zien we een toename in verhouding met andere jaren.
Wie | Ouder | Kind | Professional | Netwerk |
2021 | 1445 | 1 | 1231 | 23 |